Gyógyszerek a magas vércukorszint

0
443
Gyógyszerek a magas vércukorszint

A vércukorszint a glükóz mennyisége a vérben. Mind a vér glükózhiánya (hipo-glikémia), mind a glükóz feleslege (úgynevezett hiper-glikémia) nagyon káros lehet. A felesleg kevésbé tüneti, mint a hiba. Hosszú távon azonban a krónikus hiperglikémia súlyos metabolikus szövődményeket is okoz.

Az 1-es típusú cukorbetegség esetében a gyógyszert még nem észlelték. Számos trükk van, amelyek segítenek a vércukorszint szabályozásában, mint például a kiegyensúlyozott étrend és a gyakori fizikai aktivitás. Ugyanakkor azonban az inzulin napi bevitele szükséges ahhoz, hogy kompenzálja a hasnyálmirigy képtelenségét e hormon előállítására.

Ha problémái vannak a vércukorszint szabályozásával, rendszeresen ellenőriznie kell az Ön szintjét. Ez segít megérteni, hogyan reagáljon a különböző tevékenységekre, és megakadályozza, hogy a rendszeres vércukorszint túl magas vagy túl alacsony legyen. A testmozgás jó formái a súlyemelés, a gyors gyaloglás, a futás, a kerékpározás, a tánc, a túrázás, az úszás stb.

A normál tartomány 70-99 mg / dl. Ez határozza meg a magas vércukorszint elérése és túllépése:

  • I 100mg / dl böjt,
  • én 200mg / dl egy kiadós étkezés után
  • I 140mg / dl orális glükózterhelés után (specifikus elemzés).

A krónikus magas vércukorszint számos problémát okozhat (érelmeszesedés, érrendszeri betegségek stb.), különösen akkor, ha 2-es típusú diabetes mellitus alakul ki. A hiperglikémia okai lehetnek viselkedési, környezeti és genetikai jellegűek.

Mi A Teendő

Mi A TeendőHa nagyon magas vércukorszint tüneteit tapasztalja (fáradtság, intenzív szomjúság, poliuria, lassú sebgyógyulás stb.) szükségessé válik:

  • Beszéljen kezelőorvosával: A kockázati tényezők látogatása és értékelése. Vérvizsgálat. A glükózterhelési görbe vizsgálata. Specifikus gyógyszeres kezelés.
  • Forduljon dietetikushoz a magas vércukorszint elleni élelmiszer-terápiához.
  • Ha hasznos vagy szükséges, vegyen be kiegészítőket vagy más természetes gyógymódokat a magas vércukorszint ellen.
  • Gyakorolj állandó motoros tevékenységet.
  • Túlsúly esetén fogyjon.
  • Csökkentse az egyéb kardiovaszkuláris kockázati tényezőket: Elhízás. Magas vérnyomás. Hiperkoleszterinémia. Hipertrigliceridémia. Oxidatív Stressz.

Mit ne tegyünk

Mit ne tegyünkFigyelmen kívül hagyja a fent leírt tüneteket. Figyelmen kívül hagyja az orvosi rendelvényeket. Hagyja ki a rutin vércukorszint-szabályozást; egyes esetekben ezt az értéket naponta kell mérni.

Kövesse a kiegyensúlyozatlan étrendet vagy a kétes professzionalizmus forrásai által ajánlott. Fogadjon el egy ülő életmódot. http://www.barbaro.hu/suganorm-garantalt-diabetes-ellatas/ Kövér vagy túlsúlyos marad. Tartsa változatlanul vagy növelje a kardiovaszkuláris kockázati tényezőket.

Mit Kell Enni

Mit Kell EnniA táplálkozás alapvető eszköz a magas vércukorszint leküzdésére.
Az alapelvek a következők:

  • Túlsúly esetén tartsa be az alacsony kalóriatartalmú étrend karcsúsítását.
  • Csökkentse a szénhidrátban gazdag ételek egy részét: Gabonafélék és származékok (tészta, kenyér stb.). Krumpli. Hámozott hüvelyesek. Édes gyümölcs.
  • A fentiekre hivatkozva válassza ki az alacsony glikémiás indexűeket: Gabonafélék és teljes vagy diétás származékok (oldható rostokkal, például inulinnal dúsítva). Egész hüvelyesek. Kevés vagy közepes édes gyümölcs.
  • Tovább csökkentse az ételek glikémiás terhelését: Az étkezések számának növelése(legalább 5, legfeljebb 7). Minden étkezés kalóriájának csökkentése. A szénhidrátban gazdag ételek egyes részeinek csökkentése, elosztása minden étkezésben (kivéve az alvás előtti adagot).
  • Tovább csökkentse az ételek glikémiás indexét: Az alacsony kalóriatartalmú zöldségekből (radicchio, saláta, cukkini, édeskömény stb.)). Mindig extra szűz olívaolajat használ a fűszerezéshez: a zsírok általában lelassítják az emésztést és a cukrok felszívódását ahhoz, hogy elkerüljék a glikémiás kontroll emelkedését.
  • Mindig társítsa a fehérjében gazdag ételek szerény részét (csirkemell, tőkehal filé, tojás, sovány túró, könnyű túró stb.): a fent leírt okból. Ha van egy hozzáállás, hogy inni kis mennyiségű alkoholt, inkább a vörösbor. Túl sok alkohol nem működik jól; azonban bebizonyosodott, hogy a kis adagok képesek csökkenteni a vércukorszintet.
  • Fogyasszon jó zsírsavakban gazdag ételeket, különösen az omega-3-at: Eikozapentaénsav és dokozahexaénsav (EPA és DHA): biológiailag az omega-3 család legaktívabb tagja. Ezeket a halászati termékek és algák tartalmazzák. Védő szerepet játszanak az összes metabolikus patológiával szemben, és jelentősen csökkentik a magas vércukorszint által okozott dekompenzációkat. A legtöbbet tartalmazó élelmiszerek: makréla, makréla, palamita, vörösfenyő, hering, alletterato, tonhal hasa, tű, tengeri moszat, krill stb.
  • Alfa-linolénsav( ALA): kevésbé biológiailag aktív, de ugyanazt a funkciót látja el, mint az előzőek.
  • Főleg bizonyos növényi eredetű élelmiszerek zsíros frakciójában vagy az olajaiban található: szójabab, lenmag, Kivi, szőlőmag stb.
  • Egyél vitamin antioxidánsokban gazdag ételeket; védő hatást fejtsen ki a szabad gyökök ellen az oxidatív stressz elleni küzdelemben (amely erősen kapcsolódik a magas vércukorszinthez):
  • E-Vitamin provitaminok a: vörös vagy narancssárga zöldségekben és gyümölcsökben (sárgabarack, paprika, dinnye, őszibarack, sárgarépa, sütőtök, paradicsom stb.)); rákfélékben és tejben is jelen vannak.
  • C-Vitamin: jellemző a savanyú gyümölcsökre és néhány zöldségre (citrom, narancs, mandarin, grapefruit, kivi, paprika, petrezselyem, cikória, saláta stb.).
  • E-Vitamin: számos mag és kapcsolódó olaj (búzacsíra, kukoricacsíra, szezámmag stb.) lipidrészében található.), valamint a zöldségekben.
  • Előnyben részesítik a nem vitamin antioxidánsokban gazdag ételeket: ezek elsősorban polifenolok (egyszerű fenolok, flavonoidok, tanninok). Ezek tovább mérséklik az oxidatív stresszt és optimalizálják az anyagcsere-paramétereket, sőt, a szénhidrátok emészthetőségét csökkentő anti-táplálkozási szerekként is működnek. Főleg zöldségekben (hagyma ,fokhagyma,citrusfélék, cseresznye stb.), gyümölcs és magjai (gránátalma, szőlő, bogyók stb.), bor, olajos magvak, kávé, tea, kakaó, hüvelyesek, teljes kiőrlésű gabonák stb.,
  • Tartsa be a meglehetősen nagy időintervallumot a nap utolsó étkezése és a következő reggeli között. Egyes tanulmányok szerint az éhgyomri idő növelése javíthatja a vércukorszintet. Természetesen ez az elrendezés nem ütközhet a táplálkozási Eloszlás elvével.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here